A sikeres outsourcing alapja: a kiszervezési döntések megfelelő előkészítése
Cikk címe: A sikeres outsourcing alapja: a kiszervezési döntések megfelelő előkészítése
Szerzők: Tanács Zoltán
Intézmények: IFUA Horváth & Partners Kft.
Évfolyam: I. évfolyam
Lapszám: 2002. / 04. lapszám
Oldal: 13-18
Rovat: MENEDZSMENT
Alrovat: SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT
Absztrakt:
Az outsourcing manapság „forró téma”. Számtalan szolgáltató kínálja különféle megoldásait az egészségügyi intézmények számára a hagyományos támogató tevékenységektől (pl. mosás, takarítás, őrzés-védés) a komplex informatikai tevékenységek kiszervezéséig. A különböző konferenciák, szakmai találkozók hasábjain gyakorta olvashatunk sikertörténeteket. A tevékenységek kiszervezése azonban nem mindig sikersztori. Rövid idő alatt meghozott, nem elég alaposan előkészített döntések valódi „kudarctörténetté” változtathatják az outsourcingot: • jelentősen megnövekedett költségek, • a korábbinál alacsonyabb szolgáltatási színvonal, • elégedetlen munkatársak, • visszaeső szervezeti teljesítmény lehet a projekt eredménye. Mi rejtőzhet a valóban sikeres outsourcing projektek hátterében? A cikkben a szerző azt mutatja be, hogy hogyan lehet megfelelően előkészíteni egy outsourcing projektet, s milyen elemei vannak annak a döntési folyamatnak, amely elengedhetetlen a kiszervezési projekt sikeréhez.
I. évfolyam
2002. / 04. lapszám / November
| Szerző | Intézmény |
|---|---|
| Tanács Zoltán | IFUA Horváth & Partners Kft. |
[1] Az IFUA Horváth & Partners Kft. oktatási és prezentációs anyagai MEGJELENT Outsourcing Szemlélet – Jövőkép Új módszerek az egészségügy működtetésében 1500 Ft Kontrolling és Vezetői Információs Rendszerek az Egészségügyben Ezredfordulós kórházi menedzsment eszközök 2000 Ft
A szakmai kiadványok megrendelhetők: Larix Stúdió 1089 Budapest, Kálvária tér 3. II. em. 29. Tel./fax: 333 2434 E-mail: larix@larix.hu www.larix.hu
[2] Dr. Drótos György: Outsourcing: elméleti alapok, nemzetközi és hazai tapasztalatok, és egy lehetséges döntési modell