Az e-learning szerepe az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésében
Cikk címe: Az e-learning szerepe az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésében
Szerzők: Dr. Ködmön József, Baráti Csilla, Bodnár Károly
Intézmények: Debreceni Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar Nyíregyháza, ---, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar Egészségügyi Informatika Tanszék
Évfolyam: XII. évfolyam
Lapszám: 2013. / 08. lapszám
Oldal: 54-57
Rovat: INFOKOMMUNIKÁCIÓ
Alrovat: eHEALTH, eEGÉSZSÉG
Absztrakt:
A gazdasági és a társadalmi változások, a munkavállalás mobilitása egyre inkább megkövetelik a naprakész tudást. A szakembereknek ezért folyamatosan képezniük kell magukat, hiszen az iskolában megszerzett tudás igen rövid idő alatt használhatatlanná, elavulttá válhat. Különösen igaz ez az egészségügyben dolgozókra. A törvényi szabályozás értelmében minden egészségügyi dolgozónak bővítenie, frissítenie kell tudását, ez irányú teljesítményét továbbképzési kreditpontok megszerzésével kell igazolnia. A technológia fejlődésének köszönhetően rohamosan nő az újszerű oktatási módszerek száma. Az IKT eszközök használata hatékony megoldást jelenthet a folyamatos önképzésre is. Az elmúlt évben zárult egy egészségügyi dolgozók körében országos mintán végzett kutatás az e-learninggel kapcsolatos véleményekről és tapasztalatokról. A cikk a statisztikai elemzések legfontosabb eredményeit tartalmazza.
Abstract:
The economic and social changes and the mobility of employment require up to date knowledge in an increasing level. This is the reason why professionals have to train themselves continuously, because the knowledge acquired at school would be unusable or outdated within a short period of time. This is especially true in the case of health care workers. According to legislation, the skills of all health care professionals must be updated, upgraded and this achievement must be verified by obtaining further training credits. Thanks to the developments in technology, the number of new teaching methods grows rapidly. The use of the ICT could be an effective solution to the continuous selfeducation. A research based on national sample among health care professionals about their opinions and experience concerning e-learning was completed last year. The most important results of the statistical analysis are presented in this article.
XII. évfolyam
2013. / 08. lapszám / Október
| Szerző | Intézmény |
|---|---|
| Dr. Ködmön József | Debreceni Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar Nyíregyháza |
| Baráti Csilla | --- |
| Bodnár Károly | Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar Egészségügyi Informatika Tanszék |
[1] Hutter Ottó – Magyar Gábor – Mlinarics József (szerk.): Elearning, Műszaki Könyvkiadó, Budapest 2005 73–108.
[2] Kulcsár Zsolt: Az integratív e-learning felé 2009, [E-Book] URL: www.crescendo.hu/konyvek/integrativ-e-learning (2013.05.02)
[3] 64/2011. (XI. 29.) NEFMI rendelet az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek és az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképesítéssel rendelkezők folyamatos továbbképzéséről URL: www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=138652.235865 (2013.05.02)
[4] 63/2011.(XI. 29.) NEFMI rendelet az egészségügyi szak dolgozók továbbképzésének szabályairól URL: www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=138637.235864 (2013.05.02)
[5] Internet alapú szakorvos továbbképzési távoktatási rendszerrel szemben támasztott követelmények URL:https://mok.hu (2013.05.02)
[6] Dinya Elek: Biometria az orvosi gyakorlatban, 2011. Medicina Kiadó