Az e-learning szerepe az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésében

Cikk címe: Az e-learning szerepe az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésében

Szerzők: Dr. Ködmön József, Baráti Csilla, Bodnár Károly

Intézmények: Debreceni Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar Nyíregyháza, ---, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar Egészségügyi Informatika Tanszék

Évfolyam: XII. évfolyam

Lapszám: 2013. /

Oldal: 54-57

Terjedelem: 4

Rovat:

Alrovat:

Absztrakt:

A gazdasági és a társadalmi változások, a munkavállalás mobilitása egyre inkább megkövetelik a naprakész tudást. A szakembereknek ezért folyamatosan képezniük kell magukat, hiszen az iskolában megszerzett tudás igen rövid idő alatt használhatatlanná, elavulttá válhat. Különösen igaz ez az egészségügyben dolgozókra. A törvényi szabályozás értelmében minden egészségügyi dolgozónak bővítenie, frissítenie kell tudását, ez irányú teljesítményét továbbképzési kreditpontok megszerzésével kell igazolnia. A technológia fejlődésének köszönhetően rohamosan nő az újszerű oktatási módszerek száma. Az IKT eszközök használata hatékony megoldást jelenthet a folyamatos önképzésre is. Az elmúlt évben zárult egy egészségügyi dolgozók körében országos mintán végzett kutatás az e-learninggel kapcsolatos véleményekről és tapasztalatokról. A cikk a statisztikai elemzések legfontosabb eredményeit tartalmazza.

Abstract:

The economic and social changes and the mobility of employment require up to date knowledge in an increasing level. This is the reason why professionals have to train themselves continuously, because the knowledge acquired at school would be unusable or outdated within a short period of time. This is especially true in the case of health care workers. According to legislation, the skills of all health care professionals must be updated, upgraded and this achievement must be verified by obtaining further training credits. Thanks to the developments in technology, the number of new teaching methods grows rapidly. The use of the ICT could be an effective solution to the continuous selfeducation. A research based on national sample among health care professionals about their opinions and experience concerning e-learning was completed last year. The most important results of the statistical analysis are presented in this article.

XII. évfolyam

2013. / / Október


Cikk Szerző(k)
Beköszöntő Dr. Molnár Attila
Hála-Pénz – hálát a betegtől, pénzt az államtól! Nagy András László
Új lehetőség a betegjog-védelemben?! Az OBDK megalakulása és előzményei Benke Tibor
Az idegen nyelvű egészségügyi felsőoktatás jelentősége és fejlesztési lehetőségei Pécsett Szabó Gábor, Prof. Dr. Miseta Attila, Porvay Péter, Dr. Füzesi Zsuzsanna, Kresák Gergely
Rovatbeköszöntő – Egyedül nem megy! Dr. Rákay Erzsébet
Immunológiailag sérült betegek immunizációja Dr. Kulcsár Andrea
Újabb veszély a H7N9? Prof. Dr. Szalka András
A Clostridium difficile infekciók mikrobiológiai diagnosztikai lehetőségei Dr. Urbán Edit
Fizikai elvek alapján működő modern eszközök használata krónikus végtagi sebek kezelésében Herpai Vivien, Dr. Szokoly Miklós
A Magyar Járóbeteg Szakellátási Szövetség állásfoglalása Medicina 2000 Poliklinikai és Járóbeteg Szakellátási Szövetség
Milyen elvárásai vannak egy kórházhigiénikusnak a külső szolgáltatásként nyújtott takarítással szemben? Dr. Nagy Kamilla
Vajon mi védi jobban a gyermekeket: a tiltás vagy a kutatás? Dr. Ilku Lívia, Dr. Vizi János
A gyermekgyógyászati klinikai vizsgálatok és a gyermekgyógyászati vizsgálói hálózat hazai kialakítása Dr. Renczes Gábor
Az e-learning szerepe az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésében Dr. Ködmön József, Baráti Csilla, Bodnár Károly
Életmód-változtatást támogató mobil informatikai alkalmazások Dr. Kósa István, Tamás Réka, Dr. Vassányi István, Prof. Dr. Kozmann György, Nemes Márta
Szerző Intézmény
Dr. Ködmön József Debreceni Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar Nyíregyháza
Baráti Csilla ---
Bodnár Károly Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar Egészségügyi Informatika Tanszék

[1] Hutter Ottó – Magyar Gábor – Mlinarics József (szerk.): Elearning, Műszaki Könyvkiadó, Budapest 2005 73–108.
[2] Kulcsár Zsolt: Az integratív e-learning felé 2009, [E-Book] URL: www.crescendo.hu/konyvek/integrativ-e-learning (2013.05.02)
[3] 64/2011. (XI. 29.) NEFMI rendelet az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek és az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképesítéssel rendelkezők folyamatos továbbképzéséről URL: www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=138652.235865 (2013.05.02)
[4] 63/2011.(XI. 29.) NEFMI rendelet az egészségügyi szak dolgozók továbbképzésének szabályairól URL: www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=138637.235864 (2013.05.02)
[5] Internet alapú szakorvos továbbképzési távoktatási rendszerrel szemben támasztott követelmények URL:https://mok.hu (2013.05.02)
[6] Dinya Elek: Biometria az orvosi gyakorlatban, 2011. Medicina Kiadó