Élelmezési szolgáltatás outsourcing megoldása: kórházi tapasztalatok egy eset kapcsán
Cikk címe: Élelmezési szolgáltatás outsourcing megoldása: kórházi tapasztalatok egy eset kapcsán
Szerzők: Móroczné Dr. Tóth Ildikó
Intézmények: Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat Szent Borbála Megyei Kórház
Évfolyam: IV. évfolyam
Lapszám: 2005. / 01. lapszám
Oldal: 18-22
Rovat: MENEDZSMENT
Alrovat: SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT
Absztrakt:
A cikk szerzője megvizsgálta, hogy a Tatabányai Szent Borbála kórház élelmezési szolgáltatásának külső szolgáltató által történő elvégzése milyen hatással járt gazdaságossági szempontból. Ennek során számításokkal igazolta a hibás menedzsmenti döntésnek az Intézmény számára okozott pénzügyi veszteséget. 6 éves szerződés időtartama alatt több mint százmillió forint többlet kiadást igazolt, mely összegben nem vette figyelembe a szolgáltatás kiadás kapcsán további költségnövekedést okozó ÁFA terheket. Megállapítja, hogy a kiszervezés előtti gondos előkészítő munkán túl az intézményeknek folyamatos ellenőrzési feladatuk van, melylyel el lehet érni a menedzsment által a kiszervezésre vonatkozó döntés meghozatalakor kitűzött célokat.
IV. évfolyam
2005. / 01. lapszám / Január
Szerző | Intézmény |
---|---|
Móroczné Dr. Tóth Ildikó | Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat Szent Borbála Megyei Kórház |
[1] Babos János: Az Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ megvalósításának lehetőségei és lépései, Outsourcing szemlélet – jövőkép Konferencia, Larix Stúdió, 2001.
[2] Tanács Zoltán: IFUA Horváth & Partners Kft. A sikeres outsourcing alapja: a kiszervezési döntések megfelelő előkészítése, Informatika és Menedzsment az Egészségügyben, 4:13, 2002.
[3] Dr. Zétényi Ágnes: Kórház, mint nagyüzem. Korszerű vezetési technikák bevezetése az egészségügyben, Kontrolling vezetői információs rendszerek konferencia, Larix Stúdió, 2001.