A virtuális képzés margójára

Cikk címe: A virtuális képzés margójára

Szerzők: Vízvári László

Intézmények: Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet

Évfolyam: II. évfolyam

Lapszám: 2003. /

Oldal: 33-35

Terjedelem: 3

Rovat:

Alrovat:

Absztrakt:

Az e-learning mint új oktatástechnikai forma, egyre inkább megjelenik a felnőtt képzés rendszerében. A módszer adta lehetőségek alkalmazkodnak a felnőttek tanulási szokásaihoz és alapját jelenthetik az élethosszig tartó tanulásnak. A szerző, rövid áttekintő elemzést nyújt a virtuális szakképzés külföldi és hazai trendjeiről, kiemelve a hazai egészségügyi képzéseket érintő kezdeményezéseket.

II. évfolyam

2003. / / Május


Cikk Szerző(k)
Beköszöntő – Köszöntjük a X. Magyarországi Egészségügyi Napok tudományos konferenciát és kiállítást Heves István
Konszolidáció: stabilizáció? II. Dr. Ivády Vilmos
Helyzetelemzés, nemzetközi kitekintés és javaslatok az egynapos sebészet hazai bevezetése kapcsán III. Dr. Varga Imre
Irányított Betegellátási Modell (IBM): a managed care helye a finanszírozási rendszerben, alapelvek és az Amerikai Egyesült Államok példája Dr. Dózsa Csaba, Prof. Dr. Boncz Imre, Nagy Balázs
Minőségirányítás és integráció a Kenézy Gyula Kórházban Csépes Imre, Petrikné Jakab Zsuzsa
Tűzeset – Összefoglaló –2003. február 9. – Szolnok Dr. Baksai István
Intézményre szabott működési modellek az orvos-diagnosztikai berendezések üzemeltetésében Dr. Erőss György, Fórizs Szabolcs
Előzetes ápolási terv – hatékonyabb ápolásszervezés Gyuris Réka
A virtuális képzés margójára Vízvári László
A személy követő betegellátás információ technológiája Prof. Dr. Naszlady Attila, Naszlady János
A kórházi gazdálkodás korszerű informatikai megoldása Horváth Gyula
A humánpolitika helye, szerepe és feladatai a kórházi informatikában Dr. Székely Tamás
Az informatika megváltozott szerepe az egészségügyi intézményeknél Kovács Géza
A telemedicina egyik megoldási formája a transztelefonikus EKG rendszer Prof. Dr. Kékes Ede
Az egészségügyi infokommunikáció jelene és jövője – Beszámoló a 2003. április 10-i IME konferenciáról Tamás Éva
Marketing a Heim Pál Gyermekkórházban – Beszélgetés Smrcz Ervin főigazgatóval Boromisza Piroska
Szerző Intézmény
Vízvári László Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet

[1] ACTION PLAN prepared by the Council and the European Commission for the Feira European Council 19-20 June 2000 http://europa.eu.int/comm/information_society/eeurope /actionplan/index_en.htm
[2] Elek, Zoltán 1999: Nyílt levél Bródy Andrásnak Élet és Irodalom január 15. 2. o. eLearning – Designing Tomorrow’s Education http://europa.eu.int/comm/education/elearning/
[3] Kárpáti, Andrea 1998: Számítógép az oktatásban külföldön In: Sulinet – Ablak a világra OKKER, Bp. 23-37. o.
[4] Nemzetközi virtuális egyetem – Internet a felsőoktatásban UNIWORLD – http://www.uniworld.hu
[5] Saranto, K., Leino-Kilpi, H. (1997): Computer literacy in nursing: developing the information technology syllabus in nursing education. Journal of Advanced Nursing, 25, 377-385.
[6] Turi László: Virtuális oktatás – valóságos trendek http://www.mtsystem.hu/edusystem/
[7] Virányi, I. (2001): Informatika az ápolásban: I. rész. Nővér, 14 (1), 19-26.
[8] Z. Karvalics, László 1997: Az információs írástudástól az Internetig Educatio 4. 681-698.o.