Minőségirányítás és integráció a Kenézy Gyula Kórházban

Cikk címe: Minőségirányítás és integráció a Kenézy Gyula Kórházban

Szerzők: Csépes Imre, Petrikné Jakab Zsuzsa

Intézmények: Kenézy Gyula Kórház Debrecen

Évfolyam: II. évfolyam

Lapszám: 2003. /

Oldal: 22-25

Terjedelem: 4

Rovat:

Alrovat:

Absztrakt:

A minőségirányítás bevezetése és alkalmazása eszköz a kiválóságra való törekvéshez. A rendszer fejlesztés irányát és szükségszerűségét az elégedettségi vizsgálatok és a vezetőségi átvizsgálások eredményei határozzák meg. A meglévő informatikai infrastruktúrára épített, integrált, egységes dokumentációs rendszer kialakítása jól áttekinthető és gazdaságos. A MIR, KIR, MEBIR alkalmazása szabályozza az alaptevékenységet, a környezethez való kapcsolatunkat és munkahelyünk, munkakörülményeink biztonságát.

II. évfolyam

2003. / / Május


Cikk Szerző(k)
Beköszöntő – Köszöntjük a X. Magyarországi Egészségügyi Napok tudományos konferenciát és kiállítást Heves István
Konszolidáció: stabilizáció? II. Dr. Ivády Vilmos
Helyzetelemzés, nemzetközi kitekintés és javaslatok az egynapos sebészet hazai bevezetése kapcsán III. Dr. Varga Imre
Irányított Betegellátási Modell (IBM): a managed care helye a finanszírozási rendszerben, alapelvek és az Amerikai Egyesült Államok példája Dr. Dózsa Csaba, Prof. Dr. Boncz Imre, Nagy Balázs
Minőségirányítás és integráció a Kenézy Gyula Kórházban Csépes Imre, Petrikné Jakab Zsuzsa
Tűzeset – Összefoglaló –2003. február 9. – Szolnok Dr. Baksai István
Intézményre szabott működési modellek az orvos-diagnosztikai berendezések üzemeltetésében Dr. Erőss György, Fórizs Szabolcs
Előzetes ápolási terv – hatékonyabb ápolásszervezés Gyuris Réka
A virtuális képzés margójára Vízvári László
A személy követő betegellátás információ technológiája Prof. Dr. Naszlady Attila, Naszlady János
A kórházi gazdálkodás korszerű informatikai megoldása Horváth Gyula
A humánpolitika helye, szerepe és feladatai a kórházi informatikában Dr. Székely Tamás
Az informatika megváltozott szerepe az egészségügyi intézményeknél Kovács Géza
A telemedicina egyik megoldási formája a transztelefonikus EKG rendszer Prof. Dr. Kékes Ede
Az egészségügyi infokommunikáció jelene és jövője – Beszámoló a 2003. április 10-i IME konferenciáról Tamás Éva
Marketing a Heim Pál Gyermekkórházban – Beszélgetés Smrcz Ervin főigazgatóval Boromisza Piroska
Szerző Intézmény
Csépes Imre Kenézy Gyula Kórház Debrecen
Petrikné Jakab Zsuzsa Kenézy Gyula Kórház Debrecen

[1] Irányelv az MSZ EN ISO 9001:2001 Minőségügyi rendszer alkalmazásához egészségügyi szolgáltató szervezetekben (V.0 ) Egészségügyi Szociális és Családvédelmi Minisztérium 2003., munkaanyag
[2] Dr. Belicza Éva: A minőségügy hazai aktuális kérdései Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző
Központ, jegyzet